GESZTUS
1995. december
Magyar Képzőművészeti Főiskola, Barcsay-terem
(A Gerhard Walz Alapítvány pályázatának I. díja)
Magyar Képzőművészeti Főiskola, Barcsay-terem
(A Gerhard Walz Alapítvány pályázatának I. díja)
Zászló I.
(1995. digitális nyomat, rétegelt lemez, farost, 120 x 200 cm)
Zászló II.
(1995. fotó, faléc, farost, 120 x 200 cm)
– A zászló csak szélben Zászló.
– Viharban „műalkotás”.
– Szélcsendben a Gesztus emblémává „szelídített (definiált) látképe”.
– Viharban „műalkotás”.
– Szélcsendben a Gesztus emblémává „szelídített (definiált) látképe”.
A GESZTUS DIADALA
„(...) a tulajdonképpeni ismétlés előre emlékezik. (…) az egész létezés, mely itt van, jelen volt; ám ha azt mondjuk, az élet ismétlés, akkor ez azt jelenti, hogy a létezés, mely itt volt, létezni kezd.”
A Gesztus szépségét használata fedi, felismerése emeli. Szépségét, mely stilizációjában rejlik.
A Stilizált Gesztus diadala az Ismétlésben* nyeri el méltó jutalmát.
Az Ismétlés minőségében megdicsőül, mennyiségében ornamentálódik.
Mentessé válik az eszközhasználat lenyűgöző(?) szükségétől, s önmaga válik annak több(!), mint eszközévé.
Azaz a megdicsőült Gesztus minősége mentesíti a Lengető Alak – egyedi – „zászlótlanságát” –, míg mennyisége: alkotja azt. (Tehát a zászló formátumot.)
Így válik a Gesztus léte minőségi és mennyiségi koordináták**, azaz a rendszer teljes birtokosává – Szépséggé, a Gesztus diadalává.
Ps.: A Stilizált Gesztus, az – alkotási folyamatban alkalmazott – egymást építő, s egyben egymás „önös” eredményét kioltó technikai állomások láncolatán át „reinkarnálódik”. (fotó-fax-xerox)
*: Lásd: Søren Kirkegaard: Az ismétlés
**: Fax-másolat: Az „idő” szűkebben vett eredményességét vizualizálja.
Megjegyzendő: A Zászló I. címet viselő installáció képeinek keletkezése, technikai folyamata:
1. Élő látvány, az Élő Gesztus: a Lengető Alak.
2. Rögzített állókép, a Stilizált Gesztus: fotográfia
3. A Stilizált Gesztus időlegessé tétele: a fotográfiáról készített fax-másolat.
4. A Stilizált Gesztus, az időlegessé tett embléma – ismételten „elkövetett” – rögzítése: a fax-másolatról készített xerox-másolat.
A Zászló II. címet viselő installáció képeit az Élő Gesztust rögzítő fotográfiák alkotják.
A Stilizált Gesztus diadala az Ismétlésben* nyeri el méltó jutalmát.
Az Ismétlés minőségében megdicsőül, mennyiségében ornamentálódik.
Mentessé válik az eszközhasználat lenyűgöző(?) szükségétől, s önmaga válik annak több(!), mint eszközévé.
Azaz a megdicsőült Gesztus minősége mentesíti a Lengető Alak – egyedi – „zászlótlanságát” –, míg mennyisége: alkotja azt. (Tehát a zászló formátumot.)
Így válik a Gesztus léte minőségi és mennyiségi koordináták**, azaz a rendszer teljes birtokosává – Szépséggé, a Gesztus diadalává.
Ps.: A Stilizált Gesztus, az – alkotási folyamatban alkalmazott – egymást építő, s egyben egymás „önös” eredményét kioltó technikai állomások láncolatán át „reinkarnálódik”. (fotó-fax-xerox)
*: Lásd: Søren Kirkegaard: Az ismétlés
**: Fax-másolat: Az „idő” szűkebben vett eredményességét vizualizálja.
Megjegyzendő: A Zászló I. címet viselő installáció képeinek keletkezése, technikai folyamata:
1. Élő látvány, az Élő Gesztus: a Lengető Alak.
2. Rögzített állókép, a Stilizált Gesztus: fotográfia
3. A Stilizált Gesztus időlegessé tétele: a fotográfiáról készített fax-másolat.
4. A Stilizált Gesztus, az időlegessé tett embléma – ismételten „elkövetett” – rögzítése: a fax-másolatról készített xerox-másolat.
A Zászló II. címet viselő installáció képeit az Élő Gesztust rögzítő fotográfiák alkotják.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése